Tämä on minun henkilökohtainen lista sadasta kirjasta, jotka haluan lukea. Aikarajaa en taida laittaa, koska olen fiilislukija. En saa itseäni pakotettua lukemaan jotain kirjaa, jos se ei kiinnosta. Ja kiinnostus on toisinaan kovinkin paljon kiinni omista tunnelmista ja siitä millaista kirjallisuutta haluaa juuri silloin lukea. Lisäksi, uusia kiinnostavia kirjoja ilmaantuu koko ajan. Tämä on siis loputon suo :)
Listassa on jokunen kirja, jotka olen jo joskus lukenut, mutta haluan lukea uudestaan, koska en enää niistä juurikaan muista. Tai olen pitänyt nuoruudessani niistä kovastikin ja haluan nähdä mitä näin aikuisiällä kirjasta ajattelen.
Kirjat ovat aakkosjärjestyksessä kirjailijan mukaan.
P.S. Tämä lista on vielä työnalla, joten täydennän ja muokkaan sitä vielä. Jokunen nyt listattu voi siten vielä tippua pois.
P.P.S. Fontin koko ei tarkoituksella heittele tässä listassa, mutta bloggeri ei tee yhteistyötä kanssani ja en saa korjattua asiaa..... Huoh.
P.P.S. Fontin koko ei tarkoituksella heittele tässä listassa, mutta bloggeri ei tee yhteistyötä kanssani ja en saa korjattua asiaa..... Huoh.
- Adam Armstrong: Kesytön sydän
Adler-Olsen: VankiAgatha Christie: Eikä yksikään pelastunut- Alaa al-Aswan: Yacoubian-talon tarina
- Alan Snow: Lierolan kronikka, osa 1
Aleksander Melli: Lapsihallitus- Alice Munro: Kerjäläistyttö
- Andreï Makine: Ranskalainen testamentti
- Anna Jansson: Hylynryöstäjä
- Annica Wennström: Lapinkylä. Sukutarina
- Annukka Salama: Käärmeenlumooja
Amy Chua: Tiikeriäidin taistelulaulu- Arturo Pérez-Reverte: Yhdeksäs portti
- Astrid Lindgren: Veljeni leijonamieli
Astrid Lindgren: Ronja ryövärintytärAyad Akhtar: Appelsiinikuorten katuBarbara Demick: Suljettu maa, Elämää Pohjois-Koreassa- H.E. Bates: Oi ihana toukokuu
- A.B. Byatt: Lasten kirja
Carlos Ruiz Zafón: Taivasten vankiCecelia Ahern: P.S. Rakastan sinuaCecelia Ahern: Suoraan sydämestäCecilia Samartin: Senor Peregrino- Charmian Hussey: Salaisuuksien laakso
China Mieville: Toiset- Christopher Paolini: Perillinen
Daphne Sheldrick: Rakkauteni AfrikkaDavid Nicholls: Sinä päivänä- Diane Setterberg: Kolmastoista kertomus
Dmitri Gluhovski: Metro 2033- Douglas Preston: Isku
Eija Lappalainen, Anne Leinonen: RoutasisaruksetEija Lappalainen, Anne Leinonen: Hiekkasotilaat- Elizabeth Hand: Pimeää kohti
- Frances Hodgson Burnett: Salainen puutarha (pidin tästä kirjasta nuorena)
- Heivoll: Etten palaisi tuhkaksi
- Gene Wolfe: Kiduttajan varjo
- George R.R. Martin: Valtaistuinpeli (A Game of Thrones)
- Guillermo del Toro ja Chuck Hogan: Vitsaus
Hanna Tuuri: Tuulen maa- Hanna Tuuri: Orapihlajapiiri
Harper Lee: Kuin surmaisi satakielen- Haruki Murakami: Norwegian wood
- Herbjorg Wassmo: Lasi maitoa, kiitos
- Hilary Mantel: Susipalatsi
- Himilce Novas: Mangot, banaanit ja kookospähkinät, Kuubalainen rakkaustarina
- Ian McEwan: Sovitus
Ilkka Auer: Ikitalvi- Ishiguron: Ole luonani aina
Jane Austen: Emma- Jo Nesbo: Aave
- Joanne Harris: Sarkaa ja Samettia
John Boyne: Tarkoin vartioitu taloJonas Jonasson: Satavuotias joka karkasi ikkunasta ja katosiJ.S. Meresmaa: Mifongin perintö- Julie Kagawa: Rautakuningas – Rauta-saaga 1
- Katharina Hagena: Omenasiementen maku
Katherine Pancol: Kilpikonnien hidas valssiKen Follett: Kun suuret sortuvat- Kerstin Ekman: Herran armo - Sudentalja 1
- Kishwar Desai: Pimeyden lapset
Kiti Kokkonen: Terveisin Karo, sähköpostiromaaniLars Kepler: HypnotisoijaLaura Paloheimo: Klaukkala- Leena Lander: Tummien perhosten koti
- Magne Hovden: Saamelandia
- Maria Vargas Llosa: Keltin uni
- Mary Berg: Päiväkirja 1939-1944
- Max Manner: K18
- Michael Cunningham: Tunnit
Montgomery L.M.: Annan nuoruusvuodet- Neil Gaiman: Neverwhere, maanalainen Lontoo
- Oiva Paloheimo: Tirlittan
- Pantajeva Irina: Taigan jalokivi
- Paul Sussman: Temppelin salaisuus
Pauliina Rauhala: Taivaslaulu- Paulo Colho: mikä tahansa kirja häneltä
- Peter Hoeg: Lumen taju
- Philip Pullman: The Amber spyglass
Philippa Gregory: Valkoinen kuningatarRansom Riggs: Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsilleRebecca Wells: Jumalaiset jajasiskot- Régine Deforges: Sininen polkupyörä
- Richard Adams: Ruohometsän kansa (yksi lempikirjoistani nuorena)
Riikka Pulkkinen: TottaRoald Dahl: Jali ja suklaatehdas- Robert Irwin: Tuhannen ja yhden yön painajainen
- Sabina Berman: Nainen joka sukelsi maailman sydämeen
- Sara Gruen: Apinatalo
Sarah Winman: Kani nimeltä jumala- Shriver Lionel: Poikani Kevin
Spencer Quinn: Karvat pystyssä, nuuskijatutkimuksia- Stephen King: Kuvun alla
- Tamara Mckinley: Pelottomien maa
Tatiana de Rosnay: MokkaTuomas Kyrö: MielensäpahoittajaS.J. Watson: Kun suljen silmäni- Viivi Hyvönen: Apina ja uusikuu
- Webster Diana – Webster Victoria: Niin monta Mount Everestiä
Luettu: 40/99
Mokka oli todella hyvä! Suosittelen. Antois, nopealukuinen välipala vakavalla aiheella ja onneksi onnellisella lopulla!
VastaaPoista